Z dniem 2 września wystartowała ogólnopolska kampania PZU i Policji pod hasłem „Mistrzu, zwolnij”. Inicjatywa ta ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach poprzez edukację kierowców o skutkach nadmiernej prędkości i ryzykownego zachowania. Kampania jest kontynuacją wcześniejszych działań PZU, które odnosiły się do problematyki wypadków drogowych. Organizatorzy podkreślają, że zdarzenia na drogach wciąż są bardzo poważnym problemem, z którym trzeba walczyć wspólnymi siłami.
W ostatnich latach liczby dotyczące wypadków drogowych w Polsce są alarmujące. W 2024 roku odnotowano ponad 21 000 wypadków, a niemal 1 900 osób straciło życie. Wzrost liczby przekroczeń prędkości na drogach również nie napawa optymizmem, dlatego działania takie jak kampania „Mistrzu, zwolnij” są niezbędne. Celem akcji jest nie tylko zwiększenie świadomości kierowców, ale także zbudowanie kultury odpowiedzialności na drodze, gdzie reagowanie na niebezpieczne sytuacje powinno być normą.
Kampania prowadzona przez PZU obejmie wiele form komunikacji, w tym spoty telewizyjne oraz dużą liczbę billboardów, które pojawią się w kluczowych lokalizacjach. Kierowcy będą mieli także możliwość otrzymania naklejek z hasłem akcji. Funkcjonariusze Policji będą aktywnie uczestniczyć w dystrybucji materiałów informacyjnych oraz przeprowadzaniu edukacji na temat bezpiecznego prowadzenia pojazdów. Inicjatywa ta ma na celu zarówno informowanie, jak i motywowanie uczestników ruchu drogowego do ostrożności oraz wzajemnego szacunku na drodze.
Źródło: Policja Myszków
Oceń: Nowa kampania PZU i Policji: „Mistrzu, zwolnij” promuje bezpieczeństwo na drogach
Zobacz Także